Overzicht van de concepten en de gebruikte instrumenten:
Concept |
Instrument |
Items |
Originele bron |
||
Waardoor zijn werknemers gemotiveerd om aan een professionaliseringsactiviteit deel te nemen? (Leermotivatie) | Self regulation questionnaire | 18 | Ryan, R., & Connell, J. (1989) | ||
Academic motivation Questionnaire | Vallerand, R., Pelletier, L., Blais, M., Brière, N., Senécal, C., & Vallières, E. (1992) |
||||
Hoe sturen werknemers hun leerproces aan tijdens een professionaliseringsactiviteit? (Zelfregulatie) | Motivated Strategies for LearningQuestionnaire | 9 | Pintrich, P., Smith, D., Garcia, T., & McKeachie, W. (1991) |
||
Hebben werknemers aandacht voor transfer? (Transferstrategieën) | Transfer strategies | 4 | Burke, L., & Baldwin, T. (1999) | ||
Hoe denken werknemers over hun eigen leren en presteren tijdens een professionaliserings-activiteit? (Zelfeffectiviteit) | Motivated Strategies for LearningQuestionnaire | 8 | Pintrich, P., Smith, D., Garcia, T., & McKeachie, W. (1991) |
||
Welke soort doelstellingen stellen werknemers zich bij het deelnemen aan professionaliserings-activiteiten?(Doeloriëntatie) | Goal orientation | 15 | Elliott, E., & Dweck, C. (1988) | ||
Work avoidance orientation | Meece, J. L., Blumenfeld, P. C., & Hoyle, R. H. (1988) | ||||
Welke voorkeur hebben werknemers wanneer ze beslissingen nemen(Beslissingsstijl) | Preference for Intuition and deliberation | 18 | Betsch, C., & Kunz, J. (2008) |